Det kan faktisk være ret svært at finde gode konkurrencer online, hvis man for eksempel går ind på Google og søger efter dem. Sociale medier er til at anbefale da de er nemt for små virksomheder at opsætte små kampagner og konkurrencer der. Ellers kan du tage et kig på denne side om konkurrencer. Siden giver dig et godt oveblik.
Facebook tilbyder mange forskellige konkurrencer
Mange arrangerer konkurrencer på Facebook. Konkurrencerne er derefter kun åbne for dem, der har en konto på Facebook.
For at deltage i en konkurrence på Facebook skal du have din egen Facebook-konto. Hvis du ikke har gjort det, kan du åbne denne hurtigt og nemt. Hvis du har en konkurrence på Facebook, som vi ikke har knyttet til, er du velkommen til at fortælle os om den. Her finder du vores formular til at tilføje en konkurrence.
Her er en liste på 2 eksempler på sider der du finder aktuelle Facebook-konkurrencer.
Det er lovligt tilladt for erhverv, butikker iværksættere at bruge konkurrencer som en del af deres markedsføring, også købsbetingede konkurrencer enligt forbrugerombudsmanden https://www.forbrugerombudsmanden.dk/ (kilde). Virksomheden skal dog altid sørge for at forbrugeren bliver opmærksommede på konkurrencens og deltagendes vilkår – det vil sige hvilke krav og betingelser, der direkte indgår i deltagelsen.
Forbrugeren skal blandt andet oplyses om:
Der findes to forskellige typer konkurrencer:
Tilfældighedsprægene, hvor vinderen findes ved lodtrækning eller ved spil, som fx tombola, banko mm.
Præstations prægede, hvor deltagerne i konkurensen skal yde en indsats, løse en gåde, svare på et spørgsmål eller lignende
Uanset hvilken konkurrence, det drejer sig omkring, så skal vinderen findes efter de kriterier, deltagerne er blevet oplyst om, da de meldte sig til konkurrencen. Dette kan man ikke efterfølgende bare gøre om på.
HvadHvorhvordan administreres af Digital Webbureau og artiklerne skrives af forskellige personer med forskellige faglige viden. Dette giver en stort variation af tekster både i forhold til kvaliteten og områder som der skrives om. Vil du også synes på vores hjemmeside? Send os en mail: Kontakt@hvadhvorhvordan.dk
Gennem at besøge hvadhvorhvordan.dk så accepterer du vores cookie & privatlivspolitik samt persondatapolitik.